Sériová diagnostika je taková, kde se diagnostický nástroj připojuje k řídící jednotce pomocí konektoru k tomu určenému. Jde o takzvanou OBD diagnostiku (On Board Diagnostic). Touto diagnostikou je vybavena většina motocyklů se vstřikováním paliva.
Nejčastěji se jedná o PC nebo tablet, propojený přes kabel (bluetooth, wifi) přímo s jednotkou. Tato diagnostika má mnoho funkcí, díky kterým lze vyčíst aktivní i pasivní (dřívější) závady, snímače v reálném čase, nastavovat některé funkce a testovat akční členy (vstřikovače, čerpadla, zapalování atd.).
Tato diagnostika může být univerzální nebo každá zvlášť pro určitou značku. Zprvu jsme se rozhodli jít cestou individuálních diagnostik pro určité značky. Máme tedy na každou značku zvláštní přístroj nebo program. Dnes vlastníme i univerzální víceznačkové diagnostiky. Vlastníme diagnostiku na značky: Aprilia, BMW, Ducati, Honda, Husqvarna, KTM, Kawasaki, Moto guzzi, Suzuki, Triumph, Yamaha. Můžeme taktéž vytisknout protokol z diagnostiky Vaší motorky.
OBD diagnostika není všemocná. Naopak hodně závad ukázat nedokáže. V případě kdy nesvítí kontrolka „Fi“ a motorka nejede jak má, je v mnoha případech téměř bezcenná. V takovém případě přichází na scénu paralelní diagnostika, osciloskop. Pro základní a rychlou kontrolu stavu motorky a někdy i její seřízení, je však OBD nezbytná.
U některých strojů lze celkem jednoduše upravovat a přehrávat výkonové mapy pomocí OBD zásuvky. To je však nejlepší provádět v kombinaci s dynamometrem (výkonovou brzdou), kde se dá graficky ověřit nárůst případně pokles výkonu motorky. Toto se využívá nejčastěji po úpravách sacího nebo výfukového systému. Přehrávání map není většinou vhodné pro odstraňování závad. Ze zkušenosti totiž víme, že 99% závad nevyřeší přehrání mapy, jak si bohužel dost lidí mylně může myslet.
Někdo by mohl namítat, že jeho motocykl se vstřikováním žádnou diagnostickou zásuvku nemá a tudíž nelze diagnostiku připojit. Tak tomu opravdu bývá zejména u prvních motorek se vstřikováním. Tyto jsou však vybaveny takzvanou SELF-DIAGNOSIS. V postatě se jedná o primitivní vyblikávání závad nebo vypsání čísla závady na displej motorky. Některé motorky mají dokonce kombinaci obou variant.
Další výjimkou je třeba značka Yamaha, kde jsou samo diagnostikou vybaveny i některé karburátorové stroje. Jedná se však jen o pár snímačů, jejichž závadu dokáže diagnostika prozradit (tps, speed senzor, CKP).
Optimalizováno na rozlišení 1280 x 1024 a vyšší v Mozilla Firefox